Dejeneratif Omurga

Dejeneratif omurga hastalığı nedir? Dejeneratif omurga, zamanla omurganın normal yapısının ve fonksiyonunun kademeli olarak kaybını içerir. Genellikle yaşlanmadan kaynaklanırlar, ancak tümörler, enfeksiyonlar veya artrit sonucu da olabilir.
Dejenerasyonun neden olduğu omurilik ve sinir kökleri üzerindeki baskı şunlardan kaynaklanabilir: Kaymış veya fıtıklaşmış diskler, spinal stenoz veya spinal kanalın daralması, osteoartrit veya omurga eklemlerinde kıkırdak kaybı.

Dejeneratif omurga hastalığı belirtileri nelerdir?
Genel olarak, dejenere olan bir omurganın semptomları şunları içerir:
Omurga deformitesi,
Hareket kısıtlılığı,
Ağrı: Keskin veya kronik, hareketle veya istirahat halinde
Sinir yaralanmaları veya zafiyeti, duyu kaybı
Mesane ve bağırsak fonksiyon sorunları Cinsel işlev bozukluğu

Dejeneratif omurga hastalıği nasıl teşhis edilir?
Dejeneratif omurga teşhisi, omurgaların radyolojik tetkiki ile yapılır. Manyetik rezonans görüntüleme (MRI) diskleri, sinirleri ve spinal kanal boşluğunu görüntülemek için kullanılır. Bilgisayarlı tomografi (BT), MRI ve hastanın semptomları arasındaki tutarsızlıkları gidermek için kullanılabilir. Bazen bir hastanın ağrısının hasarlı bir spinal diskten kaynaklanıp kaynaklanmadığını belirlemek için diskogramlar olarak da bilinen disk çalışmaları istenebilir.

Dejeneratif omurga nasıl tedavi edilir? Dejenere bir omurganın tedavisi, durumun tipine ve ciddiyetine bağlıdır. Çoğu durumda, gerekli olan tek şey cerrahi olmayan tedavidir. Bu tedaviler, esnekliği ve kas gücünü artırmak için egzersizi içerebilir. Doktorunuz ayrıca epidural enjeksiyon yoluyla ağrı kesici ilaçların ve/veya steroidlerin minimal invaziv şekilde verilmesini de reçete edebilir.
Ağrıyı gidermek için gereken özel tedaviler yapılabilir ancak ileri deformiteler, fıtık ve spinal stenoz içeren daha ciddi vakalarda cerrahi işlem gerekir.